Preparation for the new baby

Friday, July 17, 2009
hurmmm dah selesai preparation ku...alhamdulillah....brg suma dah lengkap kot...baju bajan, accessories suma bli skit, amik hat Aishah skit...

tp preparation aku kali ni lebih tertumpu ke breastfeeding gadget....sgt laaaa excited nak bf baby kali ni...masa Aishah dulu, aku sempat fully bf sampai dia 3 bulan ja...pastu campo ngan FM, mlm2 br bf sampai dia 8 bulan...sian Aishah....masa tu info pasal breastfeeding tak byk yg aku tau, pastu pakai Medela Mini-E yg bunyi kuat tu (ada lg pam ni hehe) rasa tak bes lak...

utk kali ni, insya allah nak aim sampai 2 tahun kalo boleh....mesti BOLEH!! hehehe...

aku paling ciwi nak bli breastpump laa.....aku aim Medela Freestyle la of cos...tp memandangkan mcm tak brapa cukup duit je lg, aku decide amik Medela Swing dulu laa....tu pun aku main kutu, n tokei dia sapa lg, Pn Aja laa...dia jual pam murah from retail...gadget2 lain pun kalo bli ngan Aja mmg murah...aku suka window shopping situ hehehe

insya allah ujung tahun ni boleh ku rembat Medela Freestyle kot...harap murah la rezeki ku utk merembat FS hehehe....pakai dulu la Swing tu...

gadget2 lain tu cam biasa laa cooler bag, chiller, warmer, storage bottle, liner etc...ada gadget yg aku dah ada, so pakai blk ja...nanti la ku akan buat 1 entry utk breastfeeding gadgets ni...

apa yg blom di beli?
ada lagiii hehehe....ku kepingin ring sling, tp tunggu baby kuar laa dulu, senang nak gendong...cloth diaper, ni pun bg baby ada dulu, sbb modal byk gak nak kena kuar ni....apa lg ek? mcm tu je la kot...

No comments:

Powered by Blogger.