Sofeya @ IJN... Part 2

Monday, August 24, 2009
04/08/09...
2nd day Sofeya kat IJN...arini surgeon yg bernama Mr Sivakumar dtg n bagitau Sofeya akan operation ari khamis, 6/8/09....so far Sofeya takdak masalah lain...tak demam, sihat ja dia....siang tido ja hBoldehehe....mlm pun dia tido nyenyak je...tak mcm mlm semalam...

05/08/09...
ptg tu, nurse pesan Sofeya akan start posa kul 4am....pakar bius pun dtg terangkan procedure n amik signature anip....then Mr Sivakumar terangkan operation yg akan dibuat esok nya...operation includes COA repair, ASD n VSD closure dan PDA ligation...4 skali depa akan buat....doktor ckp this is major operation n amik masa 5-6 jam...

mlm tu Sofeya menangis n tak tido btul2 pun...dia mcm tau2 je esok dia nak kena operate...sian nyaa...kalo diberi pilihan mmg taknak aku bg anak aku operate lam umo yg tak sampai sebulan ni.....tp there's no other way...Sofeya kena jgk buat operation ni :(

06/08/09...
arini Sofeya cukup 20 ari...arini jgk dia akan undergo the heart operation...kul 9 nurse bwk Sofeya turun ke OT...aku dan anip ikut skali...masa nak pass kan Sofeya kan nurse lam OT tu aku rasa sedih sgt2...Ya Allah permudahkan pembedahan Sofeya ari ini...sedih nya time tu...tp aku tahan air mata...sempat aku cium Sofeya, pastu nurse terus bwk dia masuk...
Sofeya sblom op...ni gambar lepas mandi dgn ubat antiseptik


Sofeya sblom masuk OT

ptg tu kul 4.30pm baru siap operation...amik masa 7 jam...alhamdulillah successful...sempat aku tgk Sofeya lepas op...sedih nya..byk wayar berselirat....dgn ubat2..luka jahitan tu berplaster, so tak nampak laa...Sofeya ditempatkan di Paediatric ICU (PICU)...doktor ckp kami kena ada kat situ dlm masa 24jam lepas op...mana tau apa2 jadi senang doktor nak panggil...

No comments:

Powered by Blogger.