Sofeya @ IJN... Part 4

Monday, August 24, 2009
11/08/09...
alhamdulillah arini depa dah cabut tiub oksigen...kata nurse dia dah boleh bernafas sendiri, tp still ada oksigen yg pakai mcm mask tu utk support...comei kan pakai ni hehehe...

Sofeya dipindahkan ke 1 bilik dalam PICU tu....dia ada jangkitan kuman doktor ckp...depa kena tambah platlet, tambah antibodi sbb dia kecik lg n antibodi lom establish....Ya Allah, mintak2 la masalah ni tak berpanjangan...

Arini jgk birthday Aishah...sempat gak aku call wish Happy Birthday...walaupun dia tak paham apa2 lg, tp dia mcm happy ja dgq suara aku...sedih nya tak dpt celebrate sama2 dgn Aishah...hadiah utk dia pun aku tak sempat nak bli...


12/08/09...
arini aku pi tgk Sofeya...perut dia kembung...tatau lak pasal pa...dia dah bleh minum susu 10ml..tp sbb kembung tu doktor suh stop dulu....pastu bila pam dr perut dia ada mcm darah kuar... so tiub oksigen tu terpaksa pasang blk kat dia...sbb nurse kata dia mcm penat...

13/08/09...
kul 1pm kami dah sampai IJN...mmg tiap2 ari dtg awal, saja rasa dkt skit dgn Sofeya...masa dok lepak2 kat lobby, nurse call anip ckp nak jumpa kat PICU....anip je naik sorg...
bila turun, anip ckp usus Sofeya ada masalah...sbb tu la kembung perut dia semlm....doktor pakar bedah dr HKL akan dtg jap lg n explain....dia perlukan operation skali lg kat bahagian perut utk tgk masalah kat perut tu...

operation skali lagi??? aku mmg tak tertahan air mata lg dah...kat lobi tu jgk aku menangis...tak sanggup aku dgr.,..aku dan anip diduga skali lagi.....mmg ni salah satu risiko lepas operation kata doktor...

doktor HKL tu sampai, anip dipnggil lagi skali....nama surgeon tu Datuk Dr Zakaria..dia ckp operation akan dibuat ptg tu jgk...kul 4.30pm n mkn masa labih krg 2 jam....Ya Allah berat sungguh dugaanMu terhadap aku..

sempat aku tgk Sofeya sblom depa tolak dia ke OT...sedih, sedih dan sedih....tak terkata apa aku...sedih nya aku tgk baby sekecik tu akan melalui 2nd op dlm masa seminggu....anip pesan takpa nak berubat...sabaq la byk2...

mlm tu kami tido kat IJN....aku tido surau...tak sanggup aku berpisah jauh2 lg dgn Sofeya...

No comments:

Powered by Blogger.