Sofeya sakit ....

Wednesday, December 30, 2009
semenjak Sofeya blk dr IJN, serasa aku dia tak penah lg demam...kat IJN ada demam skit gitu2 je laa....semlm lepas aku amik dia dr babysitter, aku terus bg menyusu dia sambil baring tgk tv...aku pegang badan dia panas....terus amik termometer n chcek, 38.6 degree celsius!

aku dah mula cuak...dia sebenaqnya dah seminggu batuk, pagi semlm ada pi buat nebulizer tu, dah ok skit...tup tup demam plak ptg tu....dan nampak dia sgt penat, tercungap cungap jadinya...tu la yg lg buat aku risau....takut plak ada kaitan ngan jantung dia...

mlm tu kami pun pederas pi aloq staq....aku dah siap packing2 baju sbb firasat aku mengatakan dia akan warded..mula2 pi KMC...doktor bg neb lg...SpO2 reading dia 85% ja...what? mcm tak caya....krg nya oxygen anak aku ni...aku assume mesin depa tak accurate sbb dia tak biru ka pucat apa..then doktor ckp elok pi GH, sbb suma history dia ada sana....pastu kami pederas pi wad kecemasan GH aloq staq plak..

nurse check SpO2 reading 100%....demam pun 38.3 degree celsius..alhamdulillah ada improvement laa...sementara tunggu jumpak doktor nurse buh paracetamol yg kot bontot tu...sbb demam dia agak tinggi...

bila masuk jumpak doktor, ohh doktor tu sebenaqnya kawan aku kat sekolah rendah, SK Taman Uda hehehe...dia tegoq aku, siap tanya tak kenai ka...sumpah la aku tak kenai sbb dia pakai mask hehehe....dah dia bukak mask laaaaaa kenai sgt laa....Saniyati Badri...masih tak berubah yek hang Dr Sani hehehe....

alhamdulillah doktor check paru2 dia dah clear...cuma teruskan ubat ubatan yg KMC bg, dan yg penting tak kena masuk wad...lega sgt ok hehehe...

pagi td pi buat neb lg kat Klinik Refflesia, best la Dr Tinny tu...sgt2 friendly.... mlm ni lg skali...pastu tgk la doktor nak kata apa plak...harapnya cpt laa sembuh batuk dia tu....

Sofeya Sofeya...byk betul dugaan yg aku kena hadapi sepanjang kehadiran Sofeya...dan dugaan tu la yg mengajar aku erti hidup yg sebenar, erti kesabaran, ketabahan...harap2 bila dah besar Sofeya akan jadi anak yg baik, sihat dan kuat...

2 comments:

  1. Harap2 tak dak apa2. Demam2 biasa tu normal la... semoga sofeya sihat dan kuat

    ReplyDelete
  2. semoga mama sofeya terus tabah
    minta tolong abaikan blog lama sbb kena hacked
    ini blog baru saya

    ReplyDelete

Powered by Blogger.