Tuesday, October 4, 2011

Wang Kelian

kecik2 dulu aku pernah pi aku rasa Wang Kelian ni..pastu sejak keja kat Perlis ni mmg tak pernah pi...org dok ckp jalan teruk sgt nak pi tu...pusing2..

so Ahad lepas sampai la jgk aku ke Wang Kelian ni...ok la jln ok ja...pusing2 tu skit ja pun....naik Cameron/Genting Highlands lagi teruks hahahha

pi pun dah lewat...advisable kalo nak pi, kena awal2 pagi sbb parking susah dan kena jalan jauh...masa kami pi tu sampai pun dah kul 11...so org ramai nak blk dah...tp parking tetap la kena jln jauh kalo nak pi ke sebelah Thailand....Ahad kalo nak masuk ke sana, takyah border pass/passport, sbb sebelah sana ada pasar pagi....so boleh la kuar masuk sesuka ati tp limit kalo tak salah sampai 1km je kot...

pintu masuk ke Thailand...


tujuan utama nya nak mencari "gerek" Anip..."gerek" is basikal ya hehehe...dan aku pulak nak mencari periuk "chim chum"...."chim chum" ni masakan Korea tp femes gak kat Siam ni, ala2 steamboat 2 in 1...rebus+bakar...kat Kangar ada 1 kedai "chim chum" ni....nanti kalo rajin masak chim chum ni, aku buat entry hehehe..sedang mencari resipi utk sos tu....tak susah pun buat dia..cuma sos cicah tu kena sedap...

punya jauh nak cari gerek...sbb org ckp kat Wang Kelian murah dr sini...and mmg murah pun la..worth la pi...

ini lah periuk "chim chum" tu...

ni contoh camna nak serving dia...atas tu bakar, yg keliling tu rebus cam steamboat biasa....ni amik gambar kat kedai laa..pakai arang tauu
Aishah tingin scooter ni....asal2 dia nak motor/keta yg pakai bateri tu, kat Wang Kelian pun murah tau motor tu...tp lepas tgk scooter ni, berkenan yg ni pulak..so amik laa...ni lagi murah hehehe

hujan kat sana...tp hujan sat2 jaa...blikan payung kecik sorg satu...

3 comments:

  1. kak pah... ct pernah p skali... alahai seriat darah bila melalui jalan nak ke wang kelian tu... jalannya dah la sempit pastu dkt selekoh menyacak curam naik bukit... jln dkt cameron mmg panjang selekoh2nya... tapi... luas n ada mencuram....

    wah... lps ni kak pah bukak entry steam boat plk la... terliur plk la kami menengoknya....

    ReplyDelete
  2. bestnya wang kelian.....kak mieja pergi 9thn dulu, mesti dah byk berubah kan? basikal tu beli area mana?

    ReplyDelete
  3. kak pah..gerek tu mahai dak?nak beli gak..periuk tu?cam menarik je..hehe...

    ReplyDelete