6-month journey...

Monday, January 18, 2010
arini Sofeya cukup 6 bulan....selama itu jgk lah aku fully breastfeed Sofeya....aku sgt2 berbangga sbb dah capai suku perjalanan....walaupun maybe ada org akan ckp elehh baru 6 bulan, tp aku tetap nak bangga gak hehehe....walaupun tak dpt exclusive, sbb Sofeya kena mkn ubat ari2 tp aku tak supplement dgn FM la...semoga aku mampu teruskan misi ni utk setahun setgh lagi..

bagi aku la, susah sebenaqnya nak sampai ke tahap ni pun...byk yg nak kena korbankan..korban masa, korban makan (bkn tak mkn sbb diet, tp pantang certain food yg bleh memudaratkan baby) tp alhamdulillah suma tu sgt worth....aku tak nyesal!

selama 6 bulan ni, agak byk cabaran yg aku dah lalui, especially during the first two months...org lain 2 bulan pertama ni mmg senang, sbb tgh cuti kan, tp aku ni lain plak...walau mcm mana pun, apa pun terjadi aku tak putus berDOA, bersyukur kepada Allah krn Dia yg mengurniakan segala2 yg aku ada skrg...

masa bangun pagi td, pandang muka Sofeya, terasa sebak lak..sambil usap2 kepala dia, dlm ati aku ckp tak sangka dah 6 bulan mama nyusu Sofeya...tak sangka Sofeya skrg dah pandai main, senyum, nangis bila mama dok jauh2...aku sgt2 gembira tgk Sofeya skrg...tak mcm 5 bulan lepas, di mana teman baik aku hanya air mata dan kesedihan mengenangkan Sofeya...skrg Sofeya dah mampu buat mama senyummm....Sofeya dpt tebus blk kesedihan mama 5 bulan lepas...mama harap Sofeya tak buat mama sedih lg....sbb mama tak sure boleh hadapi kesedihan yg mcm tu lg atau tak...mama tak cukup kuat...

lepas tu, aku terus semayang Subuh dan buat sujud syukur...aku bersyukur kepada Allah kerana memakbulkan doa ku...bersyukur kerana masih diberi rezeki yg halal utk aku beri Sofeya susu sampai ke tahap ni...syukur dia atas segala nikmat yang Dia berikan pada aku sekeluarga..

pada penyokong kuat aku, Anip...thanks for everything Abg...tanpa Anip, aku pun mungkin dah give-up awal2 lg...

oh btw, aku dah nak start bg dia mkn bubur...tp tatau la lagi bila....tp insya Allah dlm minggu ni...ptg2 lepas blk opis kalo sempat..kalo tak weekend ni la kot...harap2 dia suka, moi kosong hehehe....lepas tu br la letak veggies ka fruits kaa....pelan2 hehehe

3 comments:

  1. Alhamdulillah....Semoga Sofea sehat dan ibu Sofea pon sehat untuk teruskan perjalanan ke 2thn.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...walaupun byk ujian, anak masih diberkati rahmat dr yg Satu & sentiasa disayanyi oleh ibundanya.

    setiap yg susah akan dtg senangnye nanti...

    anyway upload la gambar baru.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.