Menu malas

Monday, May 03, 2010
lama gila tak update blog ni....
beberapa minggu yg lepas mmg agak bz tak hengat hehe...dgn PTK, marking lab report student, preparation utk EAC...so bila dah bz aku mmg takda mood nak ber blogging sgt...biar laa reda suma dulu...
so this week baru la leh bernafas skit hehehe

OK aritu aku ada cita pasal menu diet, walaupun aku tak diet hehehe...arini nak cita pasal menu malas pulak...sejak bz dua tiga minggu lepas aku mmg semakin malas nak masak...tp sib baik la ada benda2 yg express tp sedap...apa yg perlu dibuat cuma pi Tesco sambil2 bli groceries, amik skali la benda2 ni..

Menu 1: Lamb steak (Source: Juazlan)
Anip tingin nak mkn, jd aku hentam kromo saja..aku tak suka la lamb..

1) Beli lamb yg frozen frozen
2) Perap lamb tersebut dengan olive oil, steak spice, mixed herbs, worcestershire sauce (lea & perrins) dan garam selama 3 jam
3) Lepas 3 jam, letak atas Chefel dan grill la sampai masak
camni la rupa bila dah masak...Anip takmo letak gravy, so mcm ni ja la dia mkn
Menu 2: Chicken grill:
menu paling senang hehehe

1) Beli ayam yg dah siap marinate, mcm ni:2) Letak atas Chefel dan grill sampai masak.
3) Untuk gravy, pilih gravy mana ikut kesukaan, aku try chicken gravy. Ikut instruction kat belakang paket. Tuang atas ayam yg dah masak td.
*Pilihan gravy yg boleh di makan dgn lamb steak atau chicken grill. Ikut ja instruction kat belakang paket hehe
Menu 3: Dim sum:

dan aku jgk teringin makan dim sum..lama tak mkn, last mkn dim sum yg btul2 dim sum masa study dulu kot..huh lama kan?

1) Beli dim sum frozen2) Susun dalam bekas. Masukkan dalam microwave. Kalo stim lg sedap kot, tp aku kan malas nak selongkar periuk stim suma, so microwave senang hehe. 3 minit ja
3) Dah siap, cicah dgn sos.
semua ni siap dalam tak sampai sejam....ini lah resipi org malas, tp nak mkn menu yg agak hebat hehehe

3 comments:

  1. malaihnyaaa hang ni pahh...kekekekkek..
    tp hang rajin gak bab marinated lamb tu..kalau aku mau beli siap2 yg marinate kat carrefour...

    ReplyDelete
  2. rozy,
    aku tak jumpak lamb yg dah marinate la...ke aku tak pandai cari...kalo ada aku bli dah hehe...mmg dasar pemalas aku ni!

    ReplyDelete
  3. oit...yg dim sum tu nama dia wantan. kami dah tau buat dah x pyh bli frozen2 dah...hmmm lgi terrer tau..buat sendri pehtu nt simpan la buat frozen. nt blk kami buat huhuhuhuhuh

    ReplyDelete

Powered by Blogger.