1-year journey

Wednesday, July 28, 2010
Sofeya dah masuk setahun 18/7 lepas...sat ja masa berlalu hehehe...dah besar anak dara aku ni...Alhamdulillah aku masih breastfeed Sofeya....

aku harap akan dpt teruskan perjuangan aku untuk setahun lagi...harap sgt2!

Perkembangan Sofeya:
dia ni walaupun penah sakit dulu, tp perkembangan dia normal, mcm budak2 lain yg sebaya dgn dia...tu penting...doktor ckp tujuan dia kena dok pi check-up sbb nak tgk perkembangan mental n fizikal dia...walaupun secara fizikal dia kecik, tp mentally dia mcm budak2 lain...

- meniti di meja atau tpt2 tinggi, kenkadang pi lepas tangan...
- dah pandai nak manja2
- pandai bermulut bising....potpet2 apa yg dia ckp tah...
- pandai marah aku, marah kakak dia, Aishah hahaha....kalo nak nenen, dia akan mai sondol2 badan aku...kekadang terkeluar gak "cecek" hehehe...cute!
- pandai memunggah...paling suka punggah laci
- pandai main sama2 ngan kakak dia...kalo tgk tv (cartoon la especially) time lagu2 tu pandai joget2...dia suka Dibo the Gift Dragon, favourite cartoon Aishah jgk...

tak sabar nak tunggu dia jln...jenuh kepung lak nanti hehehe...

Perkembangan EBM:
Alhamdulillah jumlah frozen EBM aku not bad...masih ada 100++ (tak kira btul2) bekas lagi...aku make sure tiap2 ari akan rotate, means kuarkan 1, masukkan 1 atau lebih...daily EBM production pun still ok lagi....intake EBM siang2 Sofeya tak banyak, tp mlm dia kerap direct feed...she's a night nurser..

aku harap dpt la bertahan setahun lagi...kalo tak dpt pun, aku tetap bersyukur dgn apa yg Allah bagi kat aku ni...

3 comments:

  1. aikkk tak sabaq nak tunggu sofeya jalan?
    dah pandai jalan nanti..sila juai carrier hang kat aku noo...

    ReplyDelete
  2. huhhh ya tak ya terlupa lak aku hahaha...
    pakai ssc senang, nak turun jalan kalu, lucutkan ja heheh wrap ngewrap terpaksa la simpan :D

    ReplyDelete
  3. hepi bday sofeya.. cepatnya masa berlalu

    ReplyDelete

Powered by Blogger.