My journey nearly comes to an end :(

Monday, May 09, 2011
Minta maaf diatas kesawangan blog ni...mmg tak sempat nak letak entry baru padahal mcm2 ja aku nak cita sebenarnya :(

As per title, rasanya ramai dah boleh agak la kan....yup, my breastfeeding journey nearly comes to an end...aku dah stop pumping kat office sejak awal bulan hujung March lepas....time tu mmg boleh dikatakan sampai ke titisan terakhir jgk laa...mmg aku give-up dan stop terus...

tp aku masih bg direct kat Sofeya di umah...ni mmg aku bagi ja la sampai dia sendiri taknak...Sofeya dah 22 months, lg 2 bulan nak cukup 2 tahun....ada gak aku mengusik2 dia kalo nak nenen tu aku ckp "ni baby punya" dia sengih2 pastu tetap lekap gak hehehe (aku tak pregnant tau, saja ja usik Sofeya ckp mcm tu hehehe)...takpa la biar la ...nanti aku rindu pulak time tu...
ni pun rindu ja time pam kat ofis...

jadinya dgn itu kat umah babysitter aku bg dia formula milk....i'm not against FM, mmg sebolehnya mau bg BM, tp apakan daya....dan sib baik dia mau minum FM....aku jgk taknak stop terus susu kat dia...errr it's just me, i know ramai yg anak diorg dah stop BM, so stop terus susu2 lain, tp bg aku biar la dia minum susu tu, bkn salah pun...ok aku tau bg sesetgh org ayat aku ni mmg salah hehe...

ari terakhir bag freestyle di ofis ku...

blk tu aku cuci suma parts freestyle ni, sterilized, dan simpan elok2...tah bila la nak pakai blk....nak sgt newborn, tp kena tunggu dulu sbb ada urusan lain yg perlu aku settle kan :(

skrg, aku ada obsession lain...selain drpd babywearing (yg ni mmg all time obsession hahaha) aku jd fanatik ngan cloth diapering pulak...Sofeya mmg berCD tp dulu2 cd aku cap biasa2 jaa..skrg ni aku dah mula bli CD yg best2 hahaha....byk aku br belajar drpd group Malaysian Cloth Diapering Parents (MCDP) di Facebook...aritu siap aku pi Great Cloth Diaper Change (GCDC) Sales Bazaar lagi kat Puchong..kebetulan mmg masa tu ada kat KL hehe...syok pulak dah aih!

pasni jgn muak la bila ada entry aku yg pasal CDs pulak hehe...mmg plan nak buat beberapa entry pasal CD nanti...saja suka2 utk kenangan/reference akan dtg...

oh dan harapnya pasni aku tak mls lg update blog huhuhu
 


2 comments:

  1. cita cd pulak lahh pasni no pah..hehehehhe

    ReplyDelete
  2. pas ni citer psl cd pulak..em maria pn dah bg aqil minum fm lama dah..huhu..nak wat mcmn..dah usaha sehingga ke titisan akhir..em takpe kak pah settle dulu research tu nnt leh ada newborn..;)

    ala awat tak habaq p sales bazaar tu kalau tak leh kirim..hehe..em maria pn dok sibuk nak bercd dan cp skrg ni..harap2 tak sangkut sekerat jalan lg..hehe..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.