Red velvet cake dan Kungfu Panda 2

Sunday, June 05, 2011
Takda kaitan dua2 perkara ni...saja combine cita apa aku buat weekend ni...
dah lama tak baking, plan nak buat red velvet cake (RVC) dah lama, bahan pun dah ada, so Sabtu lepas terhasil lah RVC buatan tangan ku...

kurang kemas la tapinya...ni 1st time aku buat kek yg ada layers ni hehe...

cheese frosting pun tak berani nak letak tebal2 in between cake layers tu :)
pastu dia tak jadi btui2 merah sbb aku tak pakai coloring yg betul rasanya...aku pakai pewarna murahan ja, pastu bkn merah, aku pakai color ros tu (yg org buat air sirap, aci dak?)

tapi rasanya ok laa...sedap ja aku rasa hehe *mode perasan*

ok masa utk ngap!
recipe? aku malas nak taip...sila tgk JoyofBaking...aku ikut resipi ni ja..tp ada few amendments:
- buttermilk aku buat sendiri: 240ml fresh milk + 2 tbsp white distilled vinegar (cuka mkn biasa pun takpa) atau perahan lemon
- resipi atas, utk buat cheese frosting dia pakai mascarpone, tp aku omit yg ni.. 
- dia suh simpan cake layers (sebelum letak frosting) dlm fridge, tp aku tak buat (kes tak sabar hehe)

ok dah sudah pasal RVC, nanti nak cuba lagi :)

tadi tgh hari...bawak Aishah n Sofeya pi tgk Kungfu Panda 2...ni kali kedua depa tgk wayang...1st time cita Rio, kat KL...both of them behave jgk la dalam cinema, tu pasal kitorg berani bawak lagi skali...Aishah concentrate gak tgk..dok gelak ja ...Sofeya lak tertido di tgh2 cita dok main...

nanti kalo ada cita kartun best, boleh bwk lagi laa...

No comments:

Powered by Blogger.