Hobi baru

Thursday, March 29, 2012
Assalamualaikum....
Mak aih dah 3 bulan tak update blog...bersarang marang sungguh!!

byk ja benda nak cita, tp tak tersempat nak berblogging...sesungguhnya aku bkn la blogger tegar hehehe

ok just a quick update...aku masih baking, tak la selalu, tp once or twice a week....ada ja la benda nak buat...kek, cuppies....
skrg nak cuba bercucuk tanam kat umah...laman umah aku masih tak elok lg...nak cuba2 tanam pokok2 sayur dulu....nak masak ke apa senang kan petik ja...

my newest hobby - sewing :).... mcm tak percaya aku akan menjahit..tp quite addictive gak la menjahit ni...aku jahit baju budak2 ja dulu...sebelum ni pinjam mesin Mama aku, jenama Raleigh...mesin lama tp still functions well...
ni hasil jahitan pakai mesin tu....not bad la kan
Skirt

Peasant dress

Pleated dress
kemudian rasa mcm aku boleh ja menjahit, aku pujuk2 suami tersayang bg izin bli beli jahit idaman, dan akhirnya dpt gak laa - Brother NV50...dan pujuk lg utk bli 1 meja nak menjahit (sebelum ni aku pakai dining table ja, semak pulak meja tu)....so dpt laa sepenjuru workstation (kunun) yg sgt basic ni...kat tepi tu bookshelves, so boleh la pakai utk simpan brg skit..padan la bkn nak menjahit btul2 sgt....
My workstation
maklum la dah dpt hobi br, semangat la menjahit....ni hasil2 baju anak2 aku...syok! Aishah kalu asal aku pi dok kat mesin jahit akan tanya jahit baju dia kah? dan mmg kalo menjahit baju, kena jahit baju utk dua2 org karang berebut hehehe

Model hasil jahitan ku :)
Mana aku belajar? takda pi kelas ka apa, tak sempat nak pi sebenarnya...aku Google tutorial drpd internet, bli buku skit2 (maklum la boleh pakai baucer buku 1Malaysia hehe)....amik baju yg sedia ada buat pattern...tgk Youtube...lambat laa skit nak menjahit tu...sehelai baju amik masa beberapa ari jgk la nak siap bg aku yg beginner ni hehehe

tutorial aku ada pin kat Pinterest ku ...jemput la tgk dan follow.....berbyk2 TQ to member ku merangkap idola, Rozy yg byk tunjuk ajar dan meracun hehe...

harap pasni aku rajin menempek hasil2 keras tangan aku, at least ada gak la skit update blog ni

3 comments:

  1. wah... cantik2 la dress yg kak pah buat kan untuk anak2 tu....

    ReplyDelete
  2. amboi hobi baru plk..jelesnya ada nv50..huhu

    ReplyDelete
  3. dah lama jugak tak jengok blog u..dah besaq anak kedua u ni..teringat dolo dok rajin belek blog ni baca perkembangan die masa tu sakit..alhamdullillah..dah membesar dengan cantik..:)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.